El confinament derivat de la pandèmia de la COVID-19 ha fet que un gran nombre d'empreses hagin adoptat el teletreball com a manera de continuar la productivitat habitual.
Es tracta d'una gran oportunitat per normalitzar la feina a distància, descongestionar el trànsit de les ciutats i facilitar la conciliació de la feina amb la vida familiar i personal. Si aquest ha estat el teu cas, et recomanarem algunes de les millors apps d'Android per treballar des de casa.
Les millors apps d'Android per treballar des de casa
Equips de Microsoft
Microsoft Teams s'ha tornat gairebé indispensable per a un gran nombre d'empreses i organitzacions en els darrers mesos.
A més de ser una excel·lent plataforma per fer videotrucades col·lectives, Microsoft Teams et permet editar en equip i en temps real arxius d'Excel, Word i Power Point. Amb Microsoft Teams podràs deixar de banda l'anada i tornada de correus electrònics i les edicions parcials de documents, i començar a aprofitar els avantatges de la simultaneïtat que proporciona aquesta excel·lent plataforma de treball.
Trello
Trello és una dels millors complements per a Microsoft Teams i altres plataformes de treball col·lectiu. Trello et permet assignar amb facilitat diferents tasques, horaris i altres funcions organitzatives on calgui posar d'acord a diferents persones que es troben a distància.
És útil per localitzar els horaris que més convenen al teu equip per fer reunions, fer un seguiment de les tasques realitzades per cada qui i una infinitat de coses més.
Pissarra
Similar a Microsoft Teams o Google Docs, però per a dissenyadores i dissenyadors. Sketchboard funciona com una mena de llenç en blanc en línia on podràs esbossar les teves idees de disseny i compartir-les amb altres persones que, alhora, també podran traçar els seus esbossos sobre el teu i fer suggeriments o orientar-te en la direcció correcta.
Sketchboard és una de les solucions més pràctiques per realitzar treball creatiu des de la distància i està sent incorporada cada cop per un major nombre d'empreses a tot el món.
Fluix
Fluix us permet generar espais de missatgeria instantània dedicats per a cada departament o projecte diferent que necessiteu gestionar. Així, totes les persones implicades tindran a mà la comunicació amb la resta del grup a mesura que treballen i sense la necessitat de programar una reunió virtual.
Slack agilitza l'intercanvi d'informació, redueix la sensació de solitud a la feina i incrementa la productivitat del grup en afavorir la consciència d'estar treballant en equip.
Klokki / Harvest
Klokki et permetrà mantenir un control dels teus temps de treball, cosa que sovint és difícil de fer quan es treballa des de casa. Les distraccions ens poden restar hores productives i els deadlines ajustats poden sumar-nos un excés de càrrega laboral. Amb Klokki podràs fer un seguiment exhaustiu dels teus horaris i complir amb les teves tasques sense restar-te ni sumar-te hores d'oci. Harvest, per part seva, funciona de manera similar, però està més orientat a la gestió d'equips.
Serè
Un complement perfecte per a Klokki és Serene. Es tracta d'una app que et permetrà establir una sèrie d'objectius que hauràs d'anar complint a mesura que avances a la teva feina.
Serene s'encarregarà de fer un seguiment dels teus objectius i et preguntarà regularment l'estat del teu progrés per assegurar-se que no et deixes estar. És un equivalent més amable a tenir algú passant per darrere del teu escriptori cada cert temps i revisant que compleixes amb la teva part de la feina.
1Password
1Password és un gestor de contrasenyes centralitzat que et permetrà gestionar les contrasenyes del teu equip de manera segura. Recorda que cada vegada és més necessari utilitzar contrasenyes robustes per accedir als teus comptes, especialment a les de la feina oa les de les teves plataformes de compra en línia.
Per tenir encara més seguretat, pots posar contrasenya a una carpeta per desar les vostres dades d'accés de 1Password i tenir la garantia que ningú excepte tu podrà accedir al teu compte.
Google Docs + Google Drive
De manera similar a Microsoft Team, Google Docs us permetrà editar de forma col·lectiva tota una sèrie de documents i mantenir-los al núvol per a la vostra consulta o edició remota en qualsevol moment.
En aquest sentit, Google Drive és el complement perfecte per a Google Docs com a solució de emmagatzematge en el núvol per a documents i arxius de tota mena, sempre amb la garantia, la fiabilitat i la conveniència del gegant tecnològic. Si lúnic que necessites és emmagatzematge, també pots comptar amb el sempre fiable Dropbox.